HOME

Thursday, May 20, 2010

✿ Pestik@SuPiT@PlaStiK ✿


Pernah tak korang dengar perkataan pestik?supit?plastik?
Haaaaaaa.....plastik kompem la penah denga kan..tp pestik dan supit?hehe..
 
 PLASTIK=PESTIK=SUPIT
 
Sebenarnye,,pestik,supit dan plastik adalah benda yg same..
cume dituturkan dlm dialek yg berbeza..
Bahasa melayu sebenar menggunakan perkataan plastik utk plastik.dah tentu la kan..
Tapi,,orang kelantan ckp SUPIT utk plastik dan budak darjah satu ckp PESTIK utk plastik..hehehe~

Kisahnye bergini,,ade sorang cikgu kat sekolah tu asal org kelantan..aku pnggil beliau Kak Liza. Pagi tadi die dtg kantin nak sarapan. Tetibe die ckp ngn aku,,

''Az bg akak supit. Nak makan kuih ni ha..''
 
Dalam kepala otak aku,,tak kan la nak mintak sepit org tua ni..bleh pkai tgn kot ambik kuih tu..Pastu aku ambik la piring bg kat die..
 
Hah!ambik kaw...sekali die gelak kan aku..

''dik oii,,tahu ke supit tu ape?''
 
aku pun mnjawab..

''mmg xtahu la kak liza oii..bukan mntak piring ke?hehe~''
 
Skali die jawab..

''nk mintak plastik laaa..org Kelantan ckp plastik,, supit..hehehee~''
 
Emmm..mmg aku tak tahu la kan...pastu die mntak

 TEH O BENG..

hambik kaw! lagi aku terpinga-pinga...
Rupenye die mntak teh o ais..kuang asam Kak Liza..die gelakkan aku lg...
hahahaa~
tp seronok..aku belajar vocab kelantan..keh3..die kate esok kite belajar pekataan lain pulak..hehe

Bagus la tu..cikgu ckp supit..anak murid ckp pestik..
sbb budak2 darjah satu kat situ mmg suke ckp pestik..kesian..pelat.tp bendalah tu yg buat aku selalu tergelak..
 
 
Bile aku blik umah,,cter kat mak aku,,
beliau kate orang
 
JAWE plak ckp plastik tu BEG KRESEK..
 
waaahhhhh!~ mmg aku belajar lg perkataan baru..hahaha~ 




Konklusinye,,
 
PLASTIK=PESTIK=SUPIT=BEG KRESEK...^_^
 
kalau korang jumpe perkataan lain utk plastik bleh bgtau aku..akn aku updatedkn di belogku ini..hehehe~

 
*jgn jd org yg plastik@pestik@supit@beg kresek..
 
Jadilah diri sendiri..^_^
 
*jgn juge buat pembedahan plastik@pestik@supit@beg kresek..
 
Bersyukurlah dengan anugerah ciptaan Allah...^_^
 
 

No comments:

Post a Comment

taip le ikut suke...