HOME

Monday, May 17, 2010

✿ KeRja oh KeRja! ✿



Hari ni aku mule bekerja..kerja kat mane?kat mane lg..kalu tak kat kantin makcik aku...

Back to the SCHOOL!!huhuhu~

ni bkn la pengalaman pertama aku bekerja kat kantin sek.
Sbb sbelom ni pun kalu cuti sem mmg aku kerja ngn makcik aku. Ingat nak cari kerja kat tempat lain,,
nak pengalaman baru. Ye la kan,,asik tgok budak2 kicik je..
tp disebabkan makcik aku dah kurang pekerja,sbb cousin aku dah nak kawen dan beliau tak sempat nak cari org baru,,
so aku la jd pengganti sehinggalah aku abes cuti...
Aku rembat je la kerja yg ade ni..boleh gak buat tambah2 duit poket. ^_^
 

Macam biase..aku jumpe lg budak kicik yg rongak gigi tu..ade lg die kat sek ni..cume kali ni dah tak rongak dah gigi die..kalu tak, aku suke kacau budak tuh..kicik je badan die..hahaha~ ditambah ngn gigi yg rongak,,mmg confirm2 la kne ngn aku!keh3..
part yg paling best opcos la mase rehat..pukul 10 waktu yg paling bizi utk aku..
sbb nak melayan kerenah si kecil kat sek tu..

''kak nak nasi..kak nak air..kak nak kuih..kak nak kopok lekor dua!''

wahhhhh~ kau ingat aku kakak kaw? hahaha~ aku seronok sebenarnye tgok dorang tu..mcm2 kerenah..


 
Yg paling xbleh blah ade sorang budak darjah satu..

''kak...nak kopok lekor selinggit. Nak masuk pestik tau kak."

kemain lg..nak masuk pestik katenye..hahhaa~
plastik la dik oiii....
Tu belum lg yg nak kopok lekor dua,,tp bg duit 10sen..haissshhh~
Dorang ni plak suke ngn ayam goreng..kak,,nak nasi singgit ngn aym. Ayam nak besar tau!hahaha~ adoyai....
 

Seronok sebenarnye kerja kt kantin sek ni..
tak tensen sbb customer kite budak2 kicik je..no high demand org kate sbb ape yg kite jual,,
itu je la yg dorang beli..cume nak kene layan mcm2 kerenah je la..
yg nak masuk pestik la..yg nak aym besar la..
yg nak nasi lebeh la..hehehehe~
but i'm really enjoy doing my work! ^_^


So start from today and sehinggalah aku abes cuti,, aku akan bekerja kat kantin sekolah tu....hehe..


Opp2..nak selit satu cerita kat sini. Hari ni plak,,sambutan hari guru kat sekolah tu..
confirm la kan semua sek tgah maraikan hari guru. Pagi lagi dorang dah berhimpun nyanyi lagu sek,,
lagu negaraku..pastu guru besar berucap..pastu nyanyi lagu
"Kami Guru Malaysia..Berikrar dan Berjanji...."  
wahh..teringat zaman2 sek rendah dolu2..huhuhu.


Macam-macam aktiviti dorang buat.. Permainan dan sukan,cikgu lawan murid2..
pertandingan melukis dan mewarna pon ade utk murid2..hehe..mmg kelakar..
aku abes je keje,, teros tgok dorang..dah tentunye tangan aku ni mane bleh duduk diam..mstila ambik gamba dorang sume..hehehe~



 Penutup hari guru dorang buat kat kantin..So,dapat la tgok pesembahan murid2..ade yg nyanyi,,
ade yg bce sajak,ade yg bace seloka..mcm2 lagi..semua utk cikgu..
waaahhhh~ terharu gitu!

       SELAMAT HARI GURU buat guru-guru SEK KEB SRI JONG...

 
 
 
 
 
 


* Dan yg paling best ni kalu jd cikgu..
msti la dapat byk hadiah kan time hari guru..waaahhh~
 
bestnye jd cikgu!nak adiah jgk.. ni yg buat aku tetibe nak jd cikgu..hahahaha~
sbb adiah je kan..tak patot betol...
 
 
 

No comments:

Post a Comment

taip le ikut suke...